•  
  •  
  •  
  •  

Závody

Formule 1

Cílem již nebylo pouze porážet vozy Alfa Romeo a vítězit v běžných silničních závodech. Lancia vyvinula speciál pod názvem D20 Sport, jehož přímými konkurenty byly týmy Ferrari a Maserati. V letech 1953 a 1954 Lancia dominovala celé řadě význačných soutěží včetně závodů Targa Florio, Carrera Panamericana (zde nový model D24 obsadil první tři místa) nebo Tisíc mil (vítězem se stal Alberto Ascari). Kromě toho Louis Chiron s vozem Aurelia GT B20 2500 vyhrál prestižní Rallye Monte Carlo. Ve světle mimořádných úspěchů na sportovním poli se ovšem tak trochu pozapomnělo na hrozící finanční potíže. Gianni Lancia se spolu se závodním jezdcem Albertem Ascarim dokonce nechal zlákat k účasti v seriálu vozů F1.

Výsledkem byl technicky velmi pokrokový speciál s označením D50. Byl vybaven vidlicovým osmiválcem s křížovým převodem na zadní kola. Díky dvěma nádržím umístěným na obou bocích se vůz vyznačoval vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi a konstantním rozložením hmotnosti od začátku do konce závodu. Hlavním jezdcem týmu se stal Alberto Ascari. Bohužel však jezdce i tým provázela smůla. Při Velké ceně Monte Carla dostal Ascari v čele závodního pole smyk, vyletěl ze silnice a skončil i s vozem v moři. Tentokrát ještě jakoby zázrakem vyvázl bez zranění. O čtyři dny později v Monze již tolik štěstí neměl. Když zde jeho přítel Castellotti testoval Ferrari Sport, Ascari jej požádal, jestli se smí v tomto voze projet. Nasedl jen v košili a kravatě. Ve třetím kole došlo k nehodě, kterou nepřežil. Bylo to 26. května 1954.

Smrt Ascariho a finanční krach společnosti, způsobený částečně vysokými výdaji na účast v motoristických soutěžích, vedly k drastickému, ale jedinému možnému rozhodnutí: definitivní konec závodění.

Copyright © 2011FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Produced by Picabo.cz, a.s. | Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami
FCA Group | www.lanciatrendvision.com | www.lanciachannel.tv | www.lanciaforsocial.org