•  
  •  
  •  
  •  

Inovace

První modely

Výrazný, elegantní, vždy přiměřený.

To jsou charakteristické rysy vozů značky Lancia. Neměli bychom však zapomínat, že jen málo automobilek přispělo k pokroku ve svém odvětví tolik jako Lancia, která byla velmi často o krok napřed před potřebami motoristů a přicházela s inovativními a někdy dokonce revolučními technickými řešeními. V roce 1907 překvapil veřejnost vysoký výkon a otáčky motoru prvního modelu označeného Alpha. Také jeho přední náprava, která na první pohled vypadala konvenčně, představovala významné vylepšení stávajících technologií. Nebyla totiž vyrobena z ocelové tyčoviny, ale z dutých trubek, což značně snižovalo celkovou hmotnost vozu, aniž by přitom docházelo ke zhoršení torzní tuhosti.

 

V roce 1913 se Lancia Theta stala prvním evropským vozem se zabudovaným elektrickým systémem. V roce 1918 byla vydána dvě průmyslová privatizační prohlášení, která vedla k patentování prototypu vidlicového motoru s osmi válci svírajícími úhel 45 stupňů a dalšího prototypu sevřeného vidlicového motoru s dvanácti válci svírajícími úhel pouhých 22 stupňů. Toto uspořádání (vidlicový tvar motoru, jehož válce svírají rozdílné úhly) se stalo typickým pro vozy Lancia na mnoho dalších let. Posledním vozem, jenž byl vybaven hnacím agregátem tohoto typu, se stal model Fulba kupé 3 v roce 1973.

Uvedený motor se spolu s novým podvozkem poprvé představil na autosalonech v Londýně a Paříži v roce 1919. Jednalo se o impozantní agregát s klikovou skříní z jednoho litého kusu a klikovou hřídelí s dvanácti klikami, z nichž šest (umístěných vpravo) svíralo s ostatními úhel 40 stupňů. Ačkoli se mu dostalo velmi nadšeného přijetí, z finančních a odbytových důvodů se nikdy nedostal do výroby. V roce 1921 se Lancia Trikappa, vlajková loď značky, stala prvním vozem na světě vybaveným sevřeným vidlicovým osmiválcem.

Lancia Lambda, nejrevolučnější model v dosavadní historii značky a doslova zosobnění její filozofie, se představila v roce 1922. Byla vybavena několika technickými novinkami, které sehrály klíčovou roli v dalším rozvoji automobilového průmyslu. Jednalo se především o samonosnou karoserii, nezávislé zavěšení předních kol, tunel kardanového hřídele tvořící součást podlahy vozu a první sevřený vidlicový čtyřválec na světě.

Copyright © 2011FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Produced by Picabo.cz, a.s. | Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami
FCA Group | www.lanciatrendvision.com | www.lanciachannel.tv | www.lanciaforsocial.org