Hlavním motivem expozice s půvabnými křivkami bude téma dvojí duše, kterou tvoří spojení značek Lancia a Chrysler. Expozice odhalí veřejnosti jednu z nejširších nabídek na mezinárodní automobilové scéně. Ta začíná segmentem B (Ypsilon), pokračuje střední třídou (Delta), vlajkovou lodí (Thema) a končí velkým MPV (Voyager) a úžasným kabrioletem třídy D (Flavia).
Hvězdami expozice budou modely Ypsilon S MOMODESIGN a Delta S by MOMODESIGN, nové speciální edice, které vznikly z obnovené spolupráce dvou světoznámých značek, jež přispěly k rozvoji italského průmyslového designu. Ve skutečnosti značky Lancia a MOMODESIGN vytvořily velmi osobitý výrazový styl, který činí jednotlivé produkty velmi snadno identifikovatelné. Příkladem tohoto výjimečného italského designu jsou i exkluzivní produkty a příslušenství navržené a vyrobené stylistickým oddělením MOMODESIGN. Patří mezi ně například helmy, hodinky, brýle, boty či zavazadla. Jedná se o unikátní módní produkty, jakými jsou i samotné automobily značky Lancia.
Obě ukázky špičkového italského designu, tedy modely Ypsilon S MOMODESIGN a Delta S by MOMODESIGN jsou charakteristické barevnými kontrasty, které zvýrazňují jednotlivé detaily a podílejí se na velmi elegantním vzhledu interiérů, z kterých vyzařuje energie a dynamika. Obě vozidla jsou velmi přitažlivá a zcela v souladu s inovativností a sportovností, které značku Lancia vždy charakterizovaly.
Návštěvníci budou moci v expozici Lancie obdivovat model Delta S by MOMODESIGN s motorem 1.9 Twinturbo MultiJet o výkonu 190 k a dvoutónovým zpracováním karoserie v odstínech antracitově šedá a černá Eclipse. Díky brilantnímu motoru dosahuje vůz rychlosti až 222 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhých 7,9 sekundy. V expozici bude vystavena také Lancia Ypsilon S MOMODESIGN s motorem 1.2 Fire EVO II o výkonu 69 k, rovněž v exkluzivním dvoutónovém provedení v odstínech modrá Zaffiro a černá Matt.
Inovace Lancie Ypsilon tímto ale nekončí. Světovou premiéru bude mít v Ženevě také speciální edice Elefantino, která představuje nejdostupnější variantu pro mladé a dynamicky žijící zákazníky. Symbol Elefantino je se značkou Lancia spojený už dlouhá léta. Malého slona si v roce 1953 zvolil Gianni Lancia, syn zakladatele firmy Vincenza, za znak nově vznikajícího závodního týmu. Tento symbol se objevil v letech 1997 až 2003 i na nové Lancii Y, a to v několika barevných variantách včetně modré a červené. Tento model byl prodán v počtu 320 000 kusů a tvořil 45 % prodejů řady.
Dnes se okouzlující slůně objevuje na nové pětidveřové Lancii Ypsilon a symbolizuje dostupnější variantu určenou mladším zákazníkům, kteří se chtějí odlišit vozidlem s jedinečným stylem.
Stejně jedinečná je i nová Lancia Ypsilon Ecochic Methane. Tento model, který je v prodeji od ledna letošního roku kombinuje ekonomické a ekologické výhody zemního plynu s výkonem a potěšením z jízdy motoru 0.9 Turbo TwinAir 80 k.
Expozici v Ženevě doplní modely Voyager, Flavia a Thema, první trojice vozidel vytvořená v rámci spolupráce Lancie a Chrysleru. Tato vozidla dokonale vyjadřují hodnoty, které sdílí značky Lancia a Chrysler a nyní se staly jednou identitou založenou na eleganci, technologických inovacích, stoleté historii a touze vyniknout i v budoucnosti.
Lancia Voyager představuje měřítko segmentu velkých MPV a perfektní kombinaci prostoru a nezaměnitelného zážitku z cestování. Kromě barvy karoserie Maximum Steel Metallic bude mít v Ženevě premiéru také vznětový přeplňovaný motor 2.8 l se vstřikováním common rail a výkonem 178 k (131 kW). V kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou dosáhne Voyager nejvyšší rychlosti 193 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 11,5 sekundy. To vše při spotřebě paliva v kombinovaném provozu pouhých 7,9 l/100 km a emisích 207 g CO2/km.
Prostor v expozici dostane i nová Lancii Flavia, která je doslova ztělesněním potěšení z jízdy s nebem nad hlavou. Tento model se čtyřmi plnohodnotnými sedadly, brilantním zážehovým motorem 2.4 l o výkonu 170 k a šestistupňovou automatickou převodovkou představuje zajímavou alternativu pro zákazníky, kteří touží po výhodách vozidla s karoserií kupé, ale současně se nechtějí vzdát ani jedinečného zážitku z jízdy, jež jim může zprostředkovat pouze kabriolet.
Vedle půvabné Lancie Flavia bude vystaven model Lancia Thema Platinum v šedém odstínu Granite Crystal. Lancia Thema je první vlaková loď značky, která kombinuje zkušenosti a funkčnost Chrysleru s luxusem kůží čalouněného interiéru, tichostí velkých Lancií a citem pro detail, jež je pro špičkový italský design charakteristický.
Při příležitosti ženevského autosalonu představí Lancia i novou verzi mobilní aplikace Lancia Everywhere pro iPad, která byla vytvořena ve spolupráci se společnostmi Seac02 a Angelini Design. Povzbuzení úspěchem v podobě 20 000 stažení uživateli chytrých telefonů učinili tvůrci další významný krok. Vytvořili totiž aplikaci i pro tablety a navíc ji dodali přepracovaný, stylovější a módnější design, který je v dokonalém souladu se stylem Lancie. Tento vícejazyčný a současně první projekt v rámci skupiny Fiat nabízí technologické řešení, které činí surfování a dynamiku užívání mnohem rychlejšími. Premiéru má rovněž internetový magazín Lancia TrendVision ve verzi pro iPad. Domovská stránka dovoluje uživatelům surfovat v sedmi kategoriích. K nejpopulárnějším a nejúspěšnějším obsahům patří soutěž Up&More, ve které se každý měsíc volí designérské výtvory. Soutěž byla zahájena v říjnu 2012 a skončí v říjnu 2013. Do soutěže se zaregistrovalo už více než 2000 účastníků.
MOMODESIGN
V návaznosti na úspěch předního výrobce příslušenství pro luxusní vozy MOMO byla v roce 1981 založena společnost MOMODESIGN®. Jejím cílem bylo nabídnout služby společnostem a stylistickým centrům zaměřeným na výzkum a vývoj designu.
MOMODESIGN se od začátku zaměřuje na výzkum automobilového designu a vývoj inovativních lifestylových doplňků, které jsou charakteristické nejmodernějším designem a silným technologickým odkazem.
Během 80. let vytvořila značka MOMODESIGN doplňky pro muže z vysoce moderních materiálů. Uhlíkový kompozit, titan či magnesiová slitina byly použity na hodinkách nebo slunečních brýlích. Na konci devadesátých let, po prodeji skupiny MOMO americké společnosti, se generální ředitel Marco Cattaneo rozhodl obě skupiny od sebe oddělit a MOMODESIGN transformovat na nezávislou mezinárodní značku s vlastní identitou a filozofií založenou na výzkumu, inovacích a kreativitě.
Hlavní role stylistického centra MOMODESIGN je definice a návrh předmětů nezaměnitelného charakteru, který se odvíjí od pečlivého studia materiálů, detailů a barev.
Spolupráce s některými prestižními nadnárodními společnostmi přispěla během let k rozvoji značky. Stylistické centrum se nezaměřuje pouze na vlastní značku, ale rozvíjí svou činnost v oblasti průmyslového designu a produktových konzultací pro společnosti zcela odlišného odvětví: mobilní telefony, počítače, osvětlovací technika, Hi-Fi komponenty, interiérový design a lifestylové předměty. Samozřejmě ale nezapomíná ani na oblast automobilů, což dokazuje i spolupráce se značkou Lancia.
Více o modelech Lancia na Ženevském autosalonu ZDE.
Copyright © 2011FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Produced by Picabo.cz, a.s. | Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami
FCA Group | www.lanciatrendvision.com | www.lanciachannel.tv | www.lanciaforsocial.org