•  
  •  
  •  
  •  

Novinky

Nová Lancia Voyager

Skutečná legenda v kategorii MPV se sedmadvacetiletou tradicí a 13 milióny prodaných kusů ve 120 zemích světa se coby originální americký model spojila s italským stylem a stala se tak exkluzivním MPV, v němž jsou zkušenosti Chrysleru doplněny o požitek z jízdy typický pro automobily značky Lancia, pozornost věnovanou detailu a italský design. Výsledkem je vůbec nejlepší Voyager všech dob a současně nástupce řady Lancia Phedra.

Voyager je nabízen ve výbavě Gold a s dvojicí pohonných jednotek (s výkonným zážehovým motorem 3.6 l o výkonu 279 k a živým vznětovým přeplňovaným motorem 2.8 l poskytujícím 160 k, oba v emisní specifikaci Euro 5). Novou Lancii Voyager charakterizuje nová příď s maskou chladiče s logem Lancia, zaoblená přední a zadní část, koncová světla s LED, velké přední světlomety a mlhovky integrované do nárazníku. Celkovou siluetu vozidla dotvářejí podélné střešní nosiče s integrovanými rozkládacími příčníky.

Lancia Voyager - měřítko segmentu velkých MPV - je 5,21 m dlouhá, 1,99 m široká a 1,75 m vysoká při rozvoru náprav 3,1 m. Z této impozantní velikosti samozřejmě vyplývá prostorný a rafinovaně uspořádaný prostor pro cestující, který se vyznačuje kvalitními materiály a velkým důrazem na detail, což jsou vlastnosti pro modely značky Lancia dnes již doslova charakteristické. K dispozici je například vysoce kvalitní kožené čalounění či vyhřívaný volant.

Elegantní a exkluzivní interiér se vyznačuje tichostí a komfortem. Excelentního stupně tichosti bylo dosaženo pomocí nových izolací, které redukují hluk a vibrace na minimum.

V ideálním světě může člověk formovat prostor kolem sebe tak, aby vyhovoval jeho potřebám. V případě Lancie Voyager k tomu slouží několik jednoduchých řešení: Stow‘n Go® je originální systém původem od Chrysleru, díky kterému lze uvolnit prostor pro cestující a zavazadla, aniž by bylo nutno odstranit sedadla. Tento inovativní systém zahrnuje pět sedadel v druhé a třetí řadě, která mohou být velice snadno složena do podlahy tak, že vznikne dokonale rovná ložná plocha.

Další zvláštnosti nové Lancie Voyager je super konzole, která obsahuje dvě 12voltové zásuvky, praktické držáky nápojů a úložný prostor. Navíc v horní části konzole je umístěno osvětlení LED diodami, které vytváří jemné rozptýlené světlo a navozuje atmosféru připomínající exkluzivní letadlo. Nový vůz má také elektricky ovládané posuvné zadní dveře a výklopné páté dveře s bezpečnostním systémem schopným rozpoznat přítomnost překážky při zavírání (dveře se v takovém případě začnou okamžitě automaticky otevírat).

Cestování v nové Lancii Voyager dále zpříjemňuje propracovaný multimediální systém Uconnect™ s rádiem a přehrávačem CD/DVD/MP3/WMA, vstupy USB a AUX, pevným diskem s kapacitou 30 GB, dotykovou obrazovkou, bezdrátovým rozhraním Bluetooth® umožňujícím hlasové ovládání a nakonec mikrofonem integrovaným ve zpětném zrcátku. Obsahuje rovněž kamerový parkovací systém ParkView™, který pomáhá rozeznat překážky při parkování. Na přání je k dispozici satelitní navigace Uconnect™ GPS s 2D nebo 3D mapami a postupným naváděním.

Zážitek z cestování může umocnit také zábavní systém pro zadní část interiéru, který zahrnuje dvojici LCD monitorů a přehrávač DVD. Tato zařízení umožňují přehrávat dvě odlišná média zároveň – volit lze mezi několika zdroji (rádiem, pevným diskem, vstupy AUX nebo USB, dvěma zásuvkami RGB a dvěma DVD přehrávači) – na dvou 9palcových LCD obrazovkách s dálkovým ovládáním a bezdrátovými sluchátky. To vše doplňují nastavitelné stropní diodové lampy inspirované interiérovým osvětlením letadel, které dovolují namířit světlo přesně tam, kde je to potřebné.

Design a pohodlí nejsou jedinou silnou stránkou nové Lancie Voyager. Tento model nabízí dvě pohonné jednotky ve specifikaci Euro 5, které rozšiřují cestování o další rozměr. Živý vznětový přeplňovaný motor 2.8 l s filtrem pevných částic nabízí výkon 160 k a točivý moment 360 Nm při nízké spotřebě paliva (7,9 l/100 km v kombinovaném provozu), která se pochopitelně promítá i do značného dojezdu, zatímco emise CO2 dosahují jen 207 g/km.

Druhým motorem řady Voyager je zážehový vidlicový šestiválec 3.6 l o výkonu 279 k – tedy s nanejvýš vzrušujícím výkonem při spotřebě pouhých 10,8 l/100 km v kombinovaném provozu. Tento motor je kombinován se šestistupňovou samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem momentu, která nabízí těsnější rozestup mezi jednotlivými převodovými stupni, díky čemuž lze v jednotlivých jízdních režimech dosáhnout nejnižší možné otáčky a celkově hladší jízdní vlastnosti.

Nový Voyager je špičkovým produktem také v oblasti bezpečnosti. Přichází s vícestupňovými čelními airbagy, dále okenními airbagy, které chrání cestující ve všech třech řadách, a bočními airbagy na předních místech. Volitelně je k dispozici i parkovací asistent ParkSense®, který může být doplněn o kameru Parkview® snímající při couvání situaci za vozidlem.

Lancia Voyager, která se na evropských trzích objeví v listopadu roku 2011, se zaměřuje na nejmodernější technologie. V ČR a na Slovensku se bude nabízet s výbavovým stupněm Gold, dvěma motory (výkonným zážehovým motorem 3.6 l o výkonu 279 k a živým vznětovým motorem 2.8 l o výkonu 160 k, v obou případech v emisní specifikaci Euro 5), čtyřmi barvami karoserie (černá Briliant, šedá Carbon, stříbrná a bílá Stone) a dvěma provedeními interiéru (černá/šedá a béžová). Standardní výbava bude zahrnovat: 17palcová litá kola, černé střešní nosiče, sedadla čalouněná vysoce kvalitní kůží, ovládání rádia a hlasitosti na volantu, koženou hlavici řadicí páky, ESP, šest airbagů, tempomat, mlhová světla, automatické rozsvícení světlometů, aktivní ochranu chodců, automatickou třízónovou klimatizaci, rádio s šesti reproduktory a CD přehrávačem, hands-free systém Uconnect™ s možností přehrávání skladeb ve formátu MP3, vyhřívaná vnější zrcátka, boční posuvné a zadní výklopné dveře s elektrickým otevíráním.

 

Design: italská pohostinnost a americká funkčnost

Lancia Voyager mění obyčejné každodenní cestování ve vzrušující zážitek. Výlet tak už není jen o zážitku z odjezdu a příjezdu, ale o průběžném řetězci emocí během celé cesty. Ty začínají díky elegantním tvarům karoserie vlastně ještě před samotnou cestou.

Zcela nová přední maska s logem Lancia, zaoblený přední a zadní nárazník, zadní koncová světla s LED technologií, velké přední světlomety a mlhová světla vestavěná do předního nárazníku představují základní stylistické rysy nového Voyageru. Jeho design lze označit za velmi jemný a nadčasový. Při pohledu z boku je patrný klasický tvar blatníků a štíhlé sloupky karoserie, které v kombinaci s velkými okny zajišťují vynikající výhled z vozidla. Zaujmou také nenápadné střešní ližiny, které obsahují i rozkládací příčníky, takže jednoduchým pohybem lze snadno vytvořit kompletní střešní nosič.

Lancia Voyager spadající do segmentu velkých MPV je 5.21 m dlouhá, 1.99 m široká, 1.75 vysoká při rozvoru náprav přibližně 3.1 m. Této impozantní velikosti odpovídá i prostorný a rafinovaně řešený interiér, který vznikal v souladu s tradicemi značky Lancia, to znamená s velkým důrazem na detail a užitím měkkých materiálů té nejvyšší kvality.

Lancia Voyager je již ve standardu nabízená v sedmisedadlové konfiguraci, přičemž všechna místa ve vozidle byla navržena tak, aby poskytla maximální jízdní komfort, možnost relaxace a pocit naprosté pohody. Aby tvůrci mohli dosáhnout těchto cílů, museli pracovat podle nejmodernějších ergonomických standardů. Výsledky jsou jednoznačné, Lancia Voyager vyniká ve všech klíčových oblastech ergonomie a poskytuje maximální pohodlí, dostupnost ovládacích prvků, vynikající výhled z vozidla a velkou přizpůsobivost.

Interiér je nesmírně přívětivý, univerzální, atraktivní, důmyslný a útulný. Tak například přední sedadla disponují elektrickým nastavením ve všech směrech. Mimo to funkce Easy Entry / Exit posune v případě potřeby sedadlo řidiče do předem nastavené pozice, což zjednodušuje nastupování a vystupování. Komfort a pohodlí si samozřejmě užijí i cestující na zadních sedadlech. Druhou řadu sedadel totiž tvoří originální samostatná křesla s integrovanými opěrkami hlavy, které ovšem nijak nebrání řidiči ve výhledu dozadu. Jednou ze zvláštností Lancie Voyager je exkluzivní systém zadních sedadel Stow 'n Go®, jenž je součástí standardní výbavy všech modelů. Jeho pomocí lze prostor pro cestující bez námahy proměnit v nákladový prostor s rovnou ložnou plochu bez sedadel. To vše bez nutnosti vyjmutí jediného sedadla z vozidla. Jednotlivá sedadla druhé a třetí řady lze přitom nejen sklopit, ale velmi snadno a lehce také zasunout do podlahy. Při potřebě maximálního nákladového prostoru lze tímto způsobem ukrýt všech pět sedadel druhé a třetí řady. Nabízí se otázka, co s prostorem v podlaze pokud jsou sedadla využívána? Odpověď je velmi snadná, jednotlivé přihrádky lze totiž využít jako úložný prostor. Sedadla Lancie Voyager jsou jednou z nejlepších ukázek maximálně funkčního MPV kombinovaného s elegancí a komfortem „vlajkových lodí“, což dokládají například kompletně vyhřívané sedáky i opěradla.

 

Pohodlí a univerzálnost: umění cestování

Řidič i cestující jsou v Lancii Voyager obklopení technologiemi, které přinášejí nejvyšší stupeň akustického a klimatického komfortu. Interiér je tichý a prostý vibrací díky vysoce efektivnímu odizolování prostřednictvím nejnovějších akustických a tlumících izolací rozmístěných po celém vozidle. Na skvělých vlastnostech se podílí do velké míry také třízónová klimatizace, ale i přepracované zavěšení kol či pneumatiky navržené zvláště pro dosažení maximálního komfortu a bezpečnosti. Ke zvýšení jízdního komfortu přispívají také elektricky ovládané střešní okno, super konzole, bezklíčové odemykání a startování či systém elektricky ovládaných zadních posuvných a pátých výklopných dveří. Samostatnou zmínku si zaslouží systém Stow'n Go®, který dovoluje proměnit prostor pro cestující na rozměrný nákladový prostor, a to bez nutnosti vyjmutí sedadel z vozu.

Lancia Voyager nabízí řidiči i cestujícím důmyslné infotelematické centrum Uconnect™, které spravuje celkem čtyři hlavní oblasti: multimediální systém, navigaci, telefon a internetové připojení (k dispozici přes Mopar®). Zařízení, které je na vrcholu současných infotelematických systémů, přináší řešení, které zlepšují ovládání jednotlivých systémů a cestujícím poskytují skvělou zábavu. To vše v duchu maximální bezpečnosti, protože řidič má vždy ruce na volantu a jeho oči mohou být upřené na vozovku.

Lancia Voyager nabízí celou řadu prvků pro zvýšení pohodlí během jízdy: od tempomatu přes vyhřívaný volant a nastavitelné pedály po ovládání rádia na volantu, digitální kompas či elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko.

 

Třízónová automatická klimatizace

Jedním z klíčových faktorů pro pohodlné cestování jsou optimální klimatické podmínky ve vozidle. Zásadní vliv mají ovšem také z hlediska bezpečnosti, protože teplota, vlhkost a obecně dobré větrání ovlivňuje celkovou pohodu řidiče a přímo působí na úroveň jeho pozornosti. Totéž platí i o topení, které je nezbytné nejen pro rozmrazování oken. To jsou důvody, proč ve standardní výbavě Lancie Voyager nalezneme automatickou třízónovou klimatizaci umožňující oddělené nastavení třech různých teplot a úrovní proudění vzduchu, a sice pro pravou přední, levou přední a celou zadní část interiéru. Systém pracuje na principu automatického řízení teploty, objemu a rozvodu vzduchu, řídí použití kompresoru i recirkulaci vzduchu. Pozice výdechů ventilace a rychlost jsou nastaveny automaticky podle vstupních podmínek, jakými jsou vnější teplota, sluneční záření či teplota chladicí kapaliny. Pokud je však potřebné, mohou být směr a intenzita proudění vzduchu nastaveny i manuálně. Mimoto výdechy ventilace jsou umístěny také u druhé (ve stropě) a třetí (u nohou) řady sedadel.

 

Přepracované zavěšení kol a speciální pneumatiky

Aby Lancia Voyager mohla nabídnout maximální úroveň jízdního komfortu a příkladnou ovladatelnost, byl její podvozek kompletně přepracován. Přední kola využívají zavěšení MacPherson s rameny konstruovanými na větší zatížení, vzadu je pak použita vlečená náprava s torzně poddajnou příčkou a stabilizátorem zaručujícím lepší stabilitu v zatáčkách. Podvozek byl speciálně navržen pro evropské silnice, tzn. pro velmi široké spektrum povrchů, a nabízí nejen výjimečný jízdní komfort, ale i příkladnou ovladatelnost a okamžitou reakci řízení. Zavěšení předních kol je současně konstruováno tak, aby minimalizovalo přenos hluku a rázů od vozovky, zadní náprava je pak zase připravena na instalaci tlumičů s větším průměrem a tedy i lepší charakteristikou. Mimo to příplatkové tlumiče dovolují regulaci tuhosti odpružení i výšky, a sice v závislosti na zatížení a rozložení hmotnosti. Díky tomu dosahuje Voyager optimální ovladatelnost při různém zatížení.

Lancia Voyager je vybavena pneumatikami se sníženým valivým odporem, které zároveň vykazují i lepší přilnavost. Konstruktéři pečlivě zkoumali i schopnosti vozidla při zvládání nebezpečných situací a dosáhli tak lepšího výkonu při zatáčení i celkovou stabilitu.

 

Stow 'n Go®

Tento inovativní systém skládání sedadel patentovaný firmou Chrysler je tvořen dvěma řadami sedadel, které mohou být snadno sklopené a uložené do podlahy. V případě, že jsou sedadla používána, tedy jsou ve vzpřímené pozici, lze prostor pod podlahou využít pro uložení zavazadel. Při skládání sedadel druhé a třetí řady (dělená v poměru 60/40) není potřebné vyvíjet velkou sílu ani námahu a zrovna tak není potřebné odstranit hlavové opěrky. Složením sedadel do podlahy vznikne zcela rovná ložná plocha a nákladový prostor o objemu až 4,1 m3. Pokud jsou složena pouze sedadla třetí řady, zavazadlový prostor disponuje objemem 2.4 m3.

 

Systém Stow 'n Go® Lancie Voyager funguje následovně:

přední sedadlo se posune vpřed, sníží se výška hlavových opěrek a zvednou loketní opěrky sedadel v druhé řadě;

pojistný mechanismus úložného prostoru v podlaze se přesune do uzamčené polohy a zámek se zvedne, aby mohl být kryt otevřen;

páka sklápění opěradla na vnější straně sedadel v druhé řadě se povytáhne a opěradlo se skloní vpřed. Zde může být zapotřebí mírně vyšší síla, aby se dosáhlo zajištění opěradla ve sklopené pozici;

zatáhnutím za uvolňovací popruh v horní části opěradla se sedadlo uvolní a lze jej umístit do úložného prostoru v podlaze, který je poté zavřen krytem.

 

Systém Keyless entry/go – bezklíčové odemykání a startování

Voyager je nabízen standardně se systémem bezklíčového vstupu keyless entry/go, který usnadňuje vstup do vozidla i jeho startování. Není potřebné hledat klíč, vkládat jej do zámku dveří či zapalování a startovat jím. Vše, co je zapotřebí, je klíč s dálkovým ovladačem a všechno je jinak. Když se přiblížíte k vozu a zatáhnete za kliku dveří, elektronická řídicí jednotka zjistí, zda je klíč v blízkosti. Když je klíč v blízkém okolí, je ověřen tajný kód klíče a dveře se automaticky odemknou. V tuto chvíli stačí už jen usednout za volant a nastartovat vůz tlačítkem na přístrojovém panelu. Jakmile dojedete do cíle, provedete celý postup obráceně. Pomocí stejného tlačítka vypnete motor, vystoupíte a zatlačením kliky vůz zamknete. Pro řídicí jednotku je to signál, že máte v úmyslu opustit auto a systém keyless entry vozidlo uzamkne.

 

Super konzole

Nová super konzole mezi předními sedadly obsahuje dvě 12voltové zásuvky v dosahu řidiče, které jsou ideální pro napájení mobilního telefonu či digitálních externích audio zařízení. Schránka na rukavice situovaná mezi předními sedadly je dostupná jak z předních sedadel, tak i sedadel v druhé řadě. Přední podsvětlené držáky nápojů pojmou i litrovou láhev s nápojem. Pokud jde o držáky nápojů pro zadní řadu, ty mohou být naplněné cestujícími v první řadě a zároveň jsou snadno dostupné i cestujícími v druhé řadě. Super konzole obsahuje dvojici bezpečných uzavíratelných úložných prostor. Rozptýlené světlo LED diod v horní části konzole vytváří osvětlení jako na palubě luxusního dopravního letadla. Zmínku zaslouží také obdélníkové zrcátko, které řidiči umožňuje sledovat dění na zadních sedadlech.

 

Elektricky ovládané střešní okno, posuvné zadní dveře a výklopné páté dveře

Lancia Voyager může být vybavena prosklenou střechou, která poskytuje posádce přímý kontakt s okolní přírodou. Pokud toužíte po tom, aby byl interiér zaplaven světlem, můžete otevřít sluneční clonu a skleněnou část nechat zavřenou. Toužíte-li po jízdě s větrem ve vlasech, lze během několika málo sekund otevřít i skleněný panel a vychutnat si 100procentní kontakt s okolím. K tomu stačí pouhé stisknutí jediného tlačítka na stropní konzoli. Elektricky ovládaná střecha je vybavena bezpečnostním systémem, který zabraňuje přivření předmětů tím, že po jejich zjištění se zavírání okamžitě zastaví a střecha se začne automaticky otevírat. V zájmu pohodlí i všestrannosti je nový Voyager vybaven elektricky ovládanými posuvnými zadními i výklopnými pátými dveřmi. Dveře jsou podobně jako střešní okno vybavené bezpečnostním systémem, který v případě zjištění jakékoliv překážky proces zavírání zastaví a dveře otevře. Tím se zabrání zranění nebo poškození předmětů.

 

Uconnect™ Media Center

Inovativní infotelematický systém Uconnect™ Media Center nabízí dotykový displej a možnost hlasového ovládání (mikrofon je zabudován do vnitřního zpětného zrcátka) pro snadné ovládání řady multimediálních zařízení a výstupů. Díky kompatibilitě s přehrávačem iPod® či přítomnosti vstupů pro externí MP3 přehrávače systém nabízí široké možnosti multimediální zábavy. Media Center obsahuje také moderní rádio/CD/DVD/MP3/WMA přehrávač s 30 GB hard diskem, do kterého lze hudbu, fotografie či hlasové zprávy ukládat přes USB rozhraní. Kromě softwaru a navigačních map, je možné na pevný disk umístit v závislosti na typu záznamu až 6700 záznamů. Zajímavou funkcí je i možnost hlasového záznamníku s délkou záznamu v délce až tří minut.

Pro připojení digitálních zařízení s analogovým připojením (podporuje externí zařízení Mini, 4G, Photo, Nano, 5G, iPodT, iPhoneT) slouží USB port umístěný v odkládací schránce, díky kterému můžete poslouchat hodiny a hodiny digitální hudby ve formátu MP3 či WMA. Všechny audio soubory jsou přehrávané přes stereo systém vozidla, zatímco informace (interpret, název skladby, alba, atd.) se zobrazují na obrazovce rádia. Mimo to, pokud je připojeno externí audio zařízení přes USB/AUX zásuvku, je současně také nabíjeno.

Dalším zvláštním rysem Lancie Voyager je Uconnect™ Multimédia, zábavní systém pro zadní sedadla obsahující dvojici LCD monitorů a DVD přehrávač pro cestující ve střední a zadní řadě. Inovativní systém dovoluje nezávislé přehrávání ze dvou různých mediálních zdrojů současně – vybrat lze z mnoha zdrojů (rozhlas, pevný disk, vstup AUX, USB port, dva RGB vstupy a dva DVD přehrávače) - na dvou 9palcových LCD monitorech, které se vyklápějí ze stropní konzole a obsahují rovněž dálkové ovládání a dvoukanálová bezdrátová sluchátka. Stropní konzole obsahuje také nastavitelná LED světla, která jsou inspirovaná designem letadel a dovolují nasměrovat světlo přesně tam, kde je to potřebné. Díky dvojici DVD obrazovek mohou jedni cestující sledovat oblíbený film a další zase prostřednictvím herních konzolí hrát oblíbenou videohru.

K dispozici je také satelitní navigace Uconnect™ GPS, která obsahuje 2D a 3D mapy v ptačí perspektivě a progresivní navádění k cíli.

 

Uconnect™ Phone

Jedná se o inovativní komunikační hands-free systém s hlasovou aktivací, která zaručuje maximální bezpečnost a snadné použití. Systém hlasového ovládání a jeho plná integrace do audio systému vozidla s ovládáním na volantu a informacemi na displeji přístrojového panelu dovoluje uživatelům disponujícím mobilním telefonem s technologií Bluetooth® používat hands-free i v případě, že mají mobilní telefon v kapse či kabelce a museli by pustit ruce z volantu (se systémem lze spárovat až 7 telefonů). Hlasovým ovládáním nebo tlačítky na volantu je možné volat na čísla uložená v telefonu (automaticky může být z telefonů staženo přes 1000 čísel) nebo přijmout hlasový hovor skrze audio systém vozidla a mikrofon (systém automaticky vypne hlasitost rádia). Uconnect™ je nyní k dispozici v šesti jazycích: angličtině, nizozemštině, francouzštině, němčině, italštině nebo španělštině.

 

Motory: výkon a spolehlivost

Lancia Voyager využívá dvojici pohonných jednotek emisní specifikace Euro 5, které dávají cestování ve Voyageru nový rozměr. Jedná se o živý přeplňovaný vznětový motor 2.8 l o výkonu 160 k a výkonný zážehový motor 3.6 l o výkonu 279 k. Oba motory jsou spojené s šestistupňovou samočinnou převodovkou s měničem točivého momentu, který nabízí těsnější rozestup mezi jednotlivými převodovými stupni a zaručuje hladší běh ve všech jízdních režimech. Ve srovnání s klasickou čtyřstupňovou samočinnou převodovkou od Chrysleru, je šestistupňové převodové ústrojí Lancie Voyager vybaveno dvěma novými hlavními převodovými poměry a sekundárním převodovým poměrem pro optimalizaci výkonu ve vysokých rychlostech. Tato převodovka byla navržena tak, aby došlo k zvýšení točivého momentu u prvního převodového stupně, což přispívá k lepšímu rozjezdu i akceleraci.

 

Vznětový motor 2.8 l 160 k

Lancia Voyager může být vybavena vznětovým přeplňovaným motorem 2.8 litru s přímým vstřikem paliva common rail o výkonu 160 k a točivém momentu 360 Nm při spotřebě paliva v kombinovaném provozu 7.9 l/100 km, zatímco emise CO2 dosahují hodnoty pouhých 207 g/km.

Tento motor s čtyřventilovým rozvodem DOHC poháněným prostřednictvím řemenu je vybaven systémem vysokotlakého přímého vstřikování paliva common rail s tlakem 1800 bar, piezoelektrickými vstřikovači a variabilní geometrií lopatek turbodmychadla.

Mezi další charakteristiky tohoto motoru patří nové kompozitové sací potrubí, nový systém recirkulace výfukových plynů EGR, pístní kroužky se sníženým třením, elektronické řízení turbulence směsi ve spalovacím prostoru, senzory teploty oleje a výfukových plynů, filtr pevných částic DPF (dodávaný již ve standardu) a řada dalších prvků vedoucích k potlačení hluku, vibrací a tvrdosti běhu.

 

Zážehový motor 3.6 l V6 279 k

Druhým motorem v nabídce je zážehový vidlicový šestiválec 3.6 l s úhlem rozevření řad válců 60°, který dosahuje výkonu 279 k při 6600 ot/min a točivého momentu 344 Nm při 4400 ot/min. Tyto vzrušující výkonové parametry řadí šestiválec 3.6 l na vrchol v daném segmentu, ovšem při spotřebě pohybující se v kombinovaném provozu kolem 10,8 l/100 km. Zmínku si zaslouží především mimořádně plochá křivka točivého momentu a vysoký specifický výkon v rozpětí otáček od 1600 do 6600 ot/min, kdy je k dispozici až 90 % maximální hodnoty. Z pohledu řidiče to představuje vynikající jízdní dynamiku a odezvu na sešlápnutí plynového pedálu.

Šestiválec Lancie Voyager pocházející z rodiny motorů Pentastar se může pochlubit přepracovanou konstrukcí s dvěma vačkovými hřídeli (DOHC), hliníkovým výfukovým potrubím, písty pokrytými vrstvou polymeru, kovanými ojnicemi a litou hliníkovou klikovou skříní. Díky kombinaci vysoké průtočnosti sacích a výfukových ventilů s nezávislým časováním obou vačkových hřídelí, nabízí ideální účinnost ve všech zatíženích a otáčkách. Klíčovým cílem návrhu bylo maximální propracování jednotlivých komponent. Tento cíl byl splněn díky použití nejmodernějších technik počítačového modelování. Sací a výfukový trakt byly navrženy tak, aby bylo dosaženo maximální možné redukce hluku a současně i kvalitního zvukového projevu.

Motor 3.6 l V6 byl navržen v souladu s požadavky ochrany životního prostředí. Během všech výrobních etap není používáno olovo a byl adaptován ekologický olejový filtrační systém s recyklovatelným filtrem a prvky, které zamezují úniku oleje. Zapalovací svíčky s dlouhou životností a systém přímého bezkontaktního zapalování snižují náklady na údržbu.

 

Bezpečnost: rozmazlovat a chránit

V rámci zásad a tradic značky Lancia, nabízí i nový Voyager nejlepší dostupné technologie v oblasti bezpečnosti. Standardní výbava obsahuje více než 40 bezpečnostních prvků a zařízení. Některé z těchto prvků se přitom v segmentu velkých MPV objevují vůbec poprvé. Zmínku zaslouží nejnovější generace vícestupňových čelních airbagů, nové boční airbagy v předních sedadlech, boční okenní airbagy pokrývající všechny tři řady sedadel, elektronický stabilizační systém ESP zahrnující také brzdový asistent a protiprokluzový systém, mlhová světla, automatické rozsvícení a vyrovnávání předních světlometů, aktivní ochrana chodců, detekce mrtvého úhlu, aktivní hlavové opěrky, přední stěrače s dešťovým senzorem, parkovací asistent ParkSense® a couvací kamera Parkview®.

Lancia Voyager se pyšní vynikajícím brzdovým systémem s kotoučovými brzdami na všech kolech a čtyřkanálovým protiblokovacím systémem. Karoserie obsahuje specifické strukturální prvky, které v případě nehody tvoří bezpečnostní klec pro posádku a lépe pohlcují energii nárazu.

 

Vícestupňové přední airbagy, boční a okenní airbagy

Přední airbagy Lancie Voyager jsou vybaveny pokročilým dvoustupňovým systémem nejnovější generace, který koordinuje nafouknutí airbagů podle závažnosti nárazu. O jak vážnou situaci se jedná, rozhodují řídicí jednotka a senzory umístěné v přední části vozidla. Proces nafouknutí začíná okamžitě po nárazu, tedy v případě, že jde o situaci vyžadující jeho nasazení. Časovač pro druhý stupeň přitom sleduje, o jak velkou sílu nárazu se vlastně jedná. Pokud je nízká a pro zvládnutí situace stačí pouze první stupeň, k dodatečnému nafouknutí airbagu již nedojde, to vše v zájmu snížení následků aktivovanými pyrotechnickými prvky.

Pro ochranu pánve a hrudníku cestujících má Lancia Voyager připravené boční airbagy, které jsou ukryty uvnitř opěradel předních sedadel. Tím poskytují perfektní ochranu v jakékoliv pozici sedadla. Všechny modely jsou standardně vybaveny i okenními airbagy sestupujícími z podélných oblouků střechy tak, že překryjí celou délku bočních oken. V případě bočního nárazu tak okenní airbagy chrání hlavy všech cestujících. Ve srovnání s jinými řešeními nabízejí okenní airbagy Lancie Voyager ochranu o něco větší, neboť se nafukují rychleji a ve správné pozici. Tím, že se spouštějí ze shora, eliminují riziko poranění ramen. Každopádně tyto airbagy chrání hlavy cestujících ve všech řadách, neboť se nafukují v celé délce bočních oken. Okenní airbagy chrání posádku také v případě převrácení vozidla. Umístěné jsou v střešních obloucích na levé i pravé straně.

 

Aktivní opěrky hlavy

Hlavové opěrky Lancie Voyager jsou navrženy tak, aby snížily riziko poranění krční páteře tím, že v případě nárazu omezí pohyb hlavy dozadu. Řídicí jednotka vyhodnotí, zda typ nárazu vyžaduje použití aktivních opěrek hlavy. Pokud je aktivace nutná, přední polovina obou opěrek se posune vpřed a sníží tím vzdálenost mezi hlavou cestujícího a opěrkou.

 

Adaptivní světlomety

Lancia Voyager disponuje automatickým rozsvícením světlometů (zapínají a vypínají se v závislosti na okolním světle), a vyrovnávacím systémem, který je udržuje vždy v nejvhodnější pozici vůči povrchu vozovky, a to bez ohledu na zatížení vozidla.

 

Blind Spot Monitor – detekce mrtvého úhlu

Další exkluzivní funkcí nové Lancie Voyager je Blind Spot Monitor (BSM), neboli systém detekce mrtvého úhlu. Tento vizuální indikátor umístěný ve vnějších zpětných zrcátkách vysílá signály do prostoru mrtvého úhlu, tzn. místa, které není prostřednictvím vnějších zpětných zrcátek viditelné. Pokud řidič při zamýšlené změně jízdního pruhu použije směrovku, vizuální a akustický alarm jej upozorní na vozidlo vyskytující se vedle něj, ovšem neviditelné ve zpětném zrcátku.

 

Aktivní ochrana chodců

Systém zasahuje v případě nehody s chodcem zvýšením zadní částí přední kapoty, čímž ji oddálí od pevných prvků motoru ukrytých pod ní a změkčí tak dopad chodce.

 

Parkovací asistent ParkSense® a parkovací kamera Parkview®

Lancia Voyager nabízí dva asistenční systémy pro snazší a bezpečnější parkování: parkovací senzory ParkSense® a couvací kameru Parkview®. Při parkování se totiž může stát, že za vozidlem se nacházejí překážky, které jsou mimo zorné pole řidiče, nebo o nich řidič jednoduše neví. Například, jak blízko je za ním zaparkované vozidlo. A to je situace, kdy ParkSense® přichází na pomoc. Aktivuje se zařazením zpátečky a za splnění předpokladu, že rychlost nepřekračuje 16 km/h. Řidič je před blížící se překážkou varován vizuálním i akustickým alarmem. Systém tvoří elektronická řídicí jednotka a čtyři ultrazvukové senzory v zadním nárazníku, které detekují překážky ve vzdálenosti 30 cm až 2 metry.

Lancia Voyager může být vybavena i parkovací couvací kamerou Parkview® umístěnou nad SPZ, která zobrazuje širokoúhlý pohled na oblast bezprostředně za vozidlem, a to na multimediální displej rádia a navigace. Zobrazuje přitom celou šířku vozidla a vzdálenost objektů od hrany nárazníku.

 

Modelová řada a služby: to nejlepší pro zákazníka

Lancia Voyager je automobilem přímo stvořeným pro dynamicky žijící zákazníky, kteří touží cestovat, vidět zajímavá místa a sdílet své zážitky s ostatními a současně chtějí být obklopení prvotřídními technologiemi a kvalitními věcmi.

Na českém a slovenském trhu je řada Lancia Voyager nabízena s jedním stupněm výbavy, a sice Gold, dále se dvěma typy motorů (výkonným zážehovým motorem 3.6 l o výkonu 279 k a živým vznětovým přeplňovaným motorem 2.8 l o výkonu 160 k, oba v emisní specifikaci Euro 5), čtyřmi barvami karoserie (černou Brilliant, šedou Carbon, stříbrnou a bílou Stone) a dvěma odstíny interiéru (černo šedá a béžová).

Exteriér je charakteristický 17palcovými litými koly a černými střešními nosiči, v interiéru zase nalezneme vyhřívaná sedadla čalouněná kvalitní kůží, dále elektricky nastavitelná přední sedadla, ovládání rádia na volantu či koženou hlavici řadicí páky.

Standardní výbavu dále doplňují četné bezpečnostní (ESP, 6 airbagů, tempomat, mlhovky, automatické rozsvícení světlometů a aktivní ochrana chodců) a komfortní prvky zaručující maximální pohodlí na palubě a potěšení z jízdy (automatická třízónová klimatizace, 6 reproduktorů, rádio s CD přehrávačem a hands-free systémem Uconnect™ s iPod/Mp3 přípravou, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zadní boční posuvné a páté výklopné zadní dveře s elektrickým ovládáním).

Copyright © 2011FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Produced by Picabo.cz, a.s. | Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami
FCA Group | www.lanciatrendvision.com | www.lanciachannel.tv | www.lanciaforsocial.org