•  
  •  
  •  
  •  

Užitkové vozy

Podvozky

Po několik desetiletí Lancia vyráběla osobní i nákladní automobily. První malý užitkový vůz spatřil světlo světa již v roce 1911. Byl postaven na podvozku Lancie Eta. Prvním opravdovým nákladním vozem byl model 1Z, který se objevil o rok později. Byl vybaven výkonným pětilitrovým čtyřválcem o výkonu 70 koní.

Italská armáda úspěšně použila poměrně velké množství těchto vozidel při svém tažení v Libyi, kde se osvědčily zejména na nezpevněných afrických cestách, i během první světové války.

Model 1Z posloužil také jako základ Lancie Theta, luxusního vozu, který ve své době patřil k nejlepším na světě. Již tento fakt sám o sobě svědčí o výjimečné kvalitě produkce nákladních vozů. Těsně po skončení první světové války na Lancii 1Z navázaly modely Jota a Djota.

Uzavření míru přineslo italským výrobcům celou řadu potíží. Armádní zakázky se zastavily a nákladní silniční přeprava byla teprve v plenkách. Navíc se armáda zbavovala velkého množství nadbytečných nákladních vozů a prodávala je pod cenou civilnímu sektoru.

Vincenzo Lancia byl nicméně přesvědčen, že nákladní vozy mají budoucnost, a proto v roce 1921 uvedl na trh modely Trjota a Tetrajota.

Velké popularity se tyto podvozky těšily především u specializovaných firem, které se zabývaly výrobou autobusů, autokarů a nástaveb. Pohon obstarávaly osvědčené čtyřválcové motory používané také pro modely Kappa a Dikappa. Obecně se jednalo o velmi úspěšný produkt, o který projevili zájem i zákazníci ze zahraničí.

Copyright © 2011FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Produced by Picabo.cz, a.s. | Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami
FCA Group | www.lanciatrendvision.com | www.lanciachannel.tv | www.lanciaforsocial.org