Podvozky
Po několik desetiletí Lancia vyráběla osobní i nákladní automobily. První malý užitkový vůz spatřil světlo světa již v roce 1911. Byl postaven na podvozku Lancie Eta. Prvním opravdovým nákladním vozem byl model 1Z, který se objevil o rok později. Byl vybaven výkonným pětilitrovým čtyřválcem o výkonu 70 koní.
Italská armáda úspěšně použila poměrně velké množství těchto vozidel při svém tažení v Libyi, kde se osvědčily zejména na nezpevněných afrických cestách, i během první světové války.
Model 1Z posloužil také jako základ Lancie Theta, luxusního vozu, který ve své době patřil k nejlepším na světě. Již tento fakt sám o sobě svědčí o výjimečné kvalitě produkce nákladních vozů. Těsně po skončení první světové války na Lancii 1Z navázaly modely Jota a Djota.
Uzavření míru přineslo italským výrobcům celou řadu potíží. Armádní zakázky se zastavily a nákladní silniční přeprava byla teprve v plenkách. Navíc se armáda zbavovala velkého množství nadbytečných nákladních vozů a prodávala je pod cenou civilnímu sektoru.
Vincenzo Lancia byl nicméně přesvědčen, že nákladní vozy mají budoucnost, a proto v roce 1921 uvedl na trh modely Trjota a Tetrajota.
Velké popularity se tyto podvozky těšily především u specializovaných firem, které se zabývaly výrobou autobusů, autokarů a nástaveb. Pohon obstarávaly osvědčené čtyřválcové motory používané také pro modely Kappa a Dikappa. Obecně se jednalo o velmi úspěšný produkt, o který projevili zájem i zákazníci ze zahraničí.