Modely "3 R0" a Lince
Mezitím v Itálii ruku v ruce s rozšiřováním silniční sítě rostl význam silniční nákladní dopravy. Trh si žádal více užitkových vozů s větší nákladovou kapacitou.
Proto v roce 1924 automobilka představila nový model, který se měl brzy proslavit, Lancia Pentajota. Vyznačoval se rozvorem 4,31 m, užitkovým prostorem o velikosti 7,77 m2 a ložnou kapacitou 5 300 kg. Jednalo se o jedno z prvních těžkých nákladních vozidel, která se na silnici objevila.
Spolu se zvyšováním požadavků na přepravu zboží se rychle vyvíjely i požadavky na přepravu osob. Na základě zakázky městské rady v Miláně na dodávku autobusů pro veřejný sektor s dostatečnou přepravní kapacitou připravila Lancia podvozek s názvem Esajota. S geniální předvídavostí se konstruktéři rozhodli použít zaoblené nosníky, které umožňovaly snížení výšky podlahy. Stejnou velkorysost bohužel neprojevili při výběru motoru, když zvolili výkonově značně poddimenzovaný agregát původně určený pro model Eptajota z roku 1927.