Sedmdesátá a osmdesátá léta
Také v sedmdesátých letech minulého století přišla automobilka Lancia s celou řadou technických novinek.
Karoserie Lancie Stratos se například vyráběla z lehké slitiny a plastu zpevněného sklolaminátem. Lancia Beta ve verzi sedan používala zcela nový systém nezávislého uložení všech čtyř kol, který se s mírnými úpravami používá u rodinných vozů Lancia dodnes. Nesmíme zapomínat ani na Lancii Beta Montecarlo Turbo, jejíž motor uložený ve středu vozu byl vybaven elektronickým vstřikováním a turbodmychadlem. Jednalo se o vůz, který po dva roky vyhrával jednu motoristickou soutěž za druhou a představoval jasnou špičku ve své kategorii.
V roce 1982 se Lancia Trevi stala prvním sériovým vozem vybaveným elektronickou vstřikovací jednotkou a volumetrickým přídavným kompresorem (Volumex). Na jaře 1983 se stejného zařízení dočkala také Beta kupé a verze H.P. Executive vybavená dvoulitrovým motorem.
Lancia Rally 037 s čtyřválcovým motorem s 16 ventily, turbodmychadlem Volumex a karoserií z vyztuženého plastu z dílny karosářské firmy Pininfarina byla dalším vozem, který po technické stránce předběhl svou dobu.
Totéž platí o modelu Lancia Thema. Již v roce 1984 byl totiž vybaven systémem ABS, turbodmychadlem s mezichladičem, přeplňováním (jako první sériově vyráběný vůz), vyrovnávacími hřídeli se zrcadlovou rotací a odpružením s nastavitelnými tlumiči. Zároveň byl prvním modelem automobilky, který se prodával s turbodieselem zcela nové generace, vyznačujícím se do té doby nevídanou tichostí a vysokým výkonem.
V roce 1985 se představila Delta S4, která využívala velké množství kompozitních materiálů, stálý pohon všech čtyř kol a dvojitý systém přeplňování (Volumex a turbo).
Model Y10, který se na většině významných trhů prodával pod označením Autobianchi, byl prvním malým vozem vybaveným drobným, ale vysoce technicky progresivním agregátem Fire. Lancia Thema 8.32 z roku 1986 měla dokonce motor vyvinutý automobilkou Ferrari (jednalo se o druhý případ spolupráce obou firem na tomto poli) s osmi válci a 32 ventily, posilovač řízení a skládací zadní spoiler.
V roce 1986 se objevila Delta HF 4WD se stálým pohonem všech čtyř kol, třemi diferenciály, z nichž středový byl vybaven Fergusonovou spojkou, a zadní nápravou typu Torsen. Ve stejném roce automobilka přestavila model Y10 4WD s novou generací náhonu na všechna kola, který bylo možné vypnout, s volnoběžkou, díky které mohl řidič bezezbytku využít výkonu motoru, s lepšími jízdními vlastnostmi a s nižší spotřebou paliva při využití pouze přední hnací nápravy.
Také v dalších letech se objevovaly technické novinky. V roce 1989 přišla Lancia Delta HF Integral 16V se systémem ABS vybaveným 6 čidly a se třemi diferenciály (volný vepředu, s ekliptickým rozdělením krouticího momentu uprostřed a s Fergusonovou spojkou a nápravou typu Torsen vzadu). V témže roce se představil model Y10 Selectronic vybavený regulátorem převodovky a elektromagnetickou spojkou.