•  
  •  
  •  
  •  

Design

Ypsilon Sport

Koncept Ypsilon Sport, který se představil na autosalonu v Ženevě v roce 2005, je originálním prototypem vyvinutým ve spolupráci se Zagato Design Centre a signalizujícím návrat značky do světa motoristického sportu. Konstruktéři se snažili vytvořit model, který by byl vhodný pro každodenní využití, ale zároveň se v určitých situacích vyznačoval chováním skutečného sportovního vozu.

Lancia Ypsilon Sport zachovává střízlivé elegantní linie výchozího modelu, které jsou velmi populární mezi zákazníky, a přidává k nim několik dynamických, agresivních prvků. Zásadnějších změn se vůz dočkal v interiéru. Vzhledem k temperamentu konceptu bylo třeba přepracovat především prostor pro řidiče a související ovladače a kontrolky.

Od svých sériových sourozenců se koncept liší především pohonnou jednotkou. Jako první zástupce segmentu městských vozů je totiž vybaven vysoce výkonným turbodieselem 1.9 16v Multijet, vyladěným na 150 koní (110 kW) při 4 100 otáčkách, s nejvyšším kroutivým momentem 306 Nm při 2 000 otáčkách.

Výsledkem je koncept, který využívá veškeré dostupné technické novinky, vyznačuje se celou řadou futuristických stylistických i mechanických řešení a mimořádnou kvalitou zpracování. Kromě firmy Zagato spolupracovali na konceptu Lancia Ypsilon Sport další významní dodavatelé, mezi které patří Pirelli, Toora, Lear Corporation, MOMO, TRW, Olsa, Siemens, VDO, Marelli nebo Delphi.

Copyright © 2011FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES ČR s.r.o. Produced by Picabo.cz, a.s. | Používáním těchto stránek souhlasíte s Obchodními podmínkami
FCA Group | www.lanciatrendvision.com | www.lanciachannel.tv | www.lanciaforsocial.org